For Jonathan Foss, der er vokset op i Fensmark og Vordingborg, har det altid været drengedrømmen at spille sig til en professionel fodboldkarriere i udlandet.
Og allerede som 18-årig blev den drøm til virkelighed for forsvarstalentet, da han skiftede fra superligaklubben OB til den belgiske traditionsklub Club Brügge på en treårig fuldtidskontrakt.
I sommeren 2023 blev Foss så udlånt fra Club Brügge til Bundesligaklubben Borussia Mönchengladbach, hvor han har været at finde den forgange sæson.
Og tyskerne har altså været så begejstrede for, hvad de har set fra den tidligere Næstved- og HB Køge-ungdomsspiller, at de nu har valgt at købe ham fri i Club Brügge.
Det bekræfter Foss over for fodboldmediet bold.dk.
Det 19-årige forsvarstalent har fået en toårig kontrakt i Gladbach.
- Jeg har haft det godt det sidste års tid, hvor jeg har været her i Tyskland. Jeg føler mig virkelig godt tilpas i miljøet i klubben. Vi har fundet hinanden og lavet en god aftale, så det er jeg glad for. På sigt er målet og planen at spille sig på førsteholdet her i klubben, fortæller Jonathan Foss til Bold.dk.
Jonathan Foss har ikke fået officiel førsteholdsdebut for Gladbach endnu, men har flere gange trænet med klubbens bedste mandskab, mens det også er blevet til en træningskamp med førsteholdet og 12 kampe for klubbens andethold.
Det sydsjællandske forsvarstalent spillede sine ungdomsår i Næstved IF, hvorefter han kortvarigt var forbi HB Køge, inden turen gik til OB, som solgte Fensmark/Vordingborg-drengen til Club Brügge.