Af Lucas Thelander Hultgren, regionsrådskandidat (DF), Frederikssundsvej 62 B. 4tv, København NV:
Lukningen af Helsingør sygehus er ovenpå erfaringerne med Hillerød supersygehus, nok en af de største sundhedspolitiske fejl taget i nyere Danmarks historie. Den eneste formildende omstændighed der var ved lukningen af Helsingør sygehus, var at man rent faktisk så fik et super sygehus hvor man kunne centralisere den bedste behandling for borgeren et sted til patientens fremme. Men et supersygehus indbefatter altså i min verden både en helikopterplads til at kunne transportere livstruede patienter hurtigt frem, og i det mindste et eget køkken så man ikke skal havde lunken mad fra Herlev. For bare at udbedre skaderne lidt, må vi udbygge Helsingør sundhedshus kraftigt så man kan få foretaget andet end blot en blodprøve. Helsingør skal ikke kun være ren symbolpolitik som det er i dag, lavet for at berolige helsingørborgerne, det skal være et væsentligt udbygget minisygehus der kan tage sig af en lang række af de almene sundhedsudfordringer der dagligt dukker op.