Lang ventetid på kørekort

Af Nis Petersen, Nørreskovvang 57, Værløse

Åbent brev til borgmesteren: Torsdag 14. marts anmodede jeg på Furesø kommunes borgerservice om at få fornyet mit kørekort, som udløb et par dage senere, fordi jeg fyldte 80 år.

Jeg fik et midlertidigt kørekort med en løbetid på tre måneder. Det er kun gyldigt i Danmark og de nordiske lande. Da jeg efter to måneder ikke havde modtaget mit nye kørekort, henvendte jeg mig 16. maj igen på borgerservice.

Jeg kunne ikke få oplyst, hvornår jeg fik mit kørekort. Jeg har nu ventet i 2,5 måned på at få fornyet kørekort. Jeg kan ikke forstå, at man skal straffes, fordi man fylder 80 år.

Det er fint, at man kan få et midlertidigt kørekort, så man kan køre bil i norden.

Men det meste af min familie bor i Tyskland. Dem er jeg afskåret fra at besøge i bil. Jeg er også afskåret fra at køre bil i Europa og andre dele af verden.

Skal forvaltningen virkelig bruge over to en halv måned til at sagsbehandle en kørekortsfornyelse?

Hvis forvaltningen mener, at jeg ikke er egnet til at køre bil og skal til ny køreprøve, tager det vel ikke 2,5 måned for at informere mig om det.

Jeg forstår ikke, at når man fylder 80 år og skal have kørekortet fornyet hvert år, at man så skal straffes med et midlertidigt kørekort, der kun gælder i norden.

Jeg har 28. maj været på borgerservice for at få en status. Der var ikke noget nyt. Jeg skulle henvende mig til politimesteren i Hillerød.

Borgerservice tilbød, at de kunne udstede et midlertidigt kørekort, som gælder i udlandet. Det har jeg bestilt.

Flere lokale nyheder

Loading...

Nyheder fra Sjælland

Loading...