- Over 1200 boliger i Furesø er støjplagede. Se frem til en bedre nattesøvn og roligere stunder i haven

Foto: Kenn Thomsen

Et omfattende milliardprojekt er i øjeblikket ved at blive udrullet rundt omkring i landet, hvor alt for mange er plaget af trafikstøj i deres hverdag. Trafikstøj er voldsomt generende og ikke mindst dybt sundhedsskadeligt, når man udsættes for det hver dag.

Da vi i Dansk Folkeparti sad og forhandlede støjhandleplanen, var det en af vores absolutte topprioriteter, at de mange nye motorveje og udvidelser af de eksisterende, hang sammen med massive investeringer i støjbekæmpelse. Det kan godt være, at nogle politikere kan fristes til at tænke, at det er en sur post at putte penge i. Men jeg synes vitterligt ikke, at man kan være andet bekendt, og særligt ikke i Nordsjælland, hvor dem, der bor tæt på Hillerød- og Helsingørmotorvejen er nogle af de mest støjplagede i landet.

Vi kigger ind i en fremtid, hvor vi endelig får Hillerødmotorvejen til…ja, Hillerød. Og ikke mindst, at der udvides til seks spor mellem Bagsværd og Farum. Heldigvis. Men det skal hænge sammen med, at borgerne langs strækningen ikke skal udsættes for mere støj, men mindre!

Over 1200 boliger i Furesø er støjplagede. Mange nær Kollekollebroen. En stor del af dem kan snart ånde lettet op. Se frem til en bedre nattesøvn og roligere stunder ude i haven – Samtidig med, at turen mod både Hillerød og København bliver hurtigere.

Det er den fornuftige linje at have, og jeg er stolt over, at vi i DF er med i aftalen om støjbekæmpelse og med så tydelige aftryk. Vi skal have plads til de mange flere biler, der er kommet og vil komme i fremtiden, men det må og skal hænge sammen med mindre støj – ikke mere.

Anerkendelsen fra Vejdirektoratet er en god start. I mine og DF’s øjne kan arbejdet ikke starte hurtigt nok.

Flere lokale nyheder

Loading...

Nyheder fra Sjælland

Loading...