Det vil være en underdrivelse at sige, at oprettelsen af 15 nye naturnationalparker har udløst en intens offentlig debat. I hvert fald hvis man kigger på den park, som nu kommer i den centrale del af Gribskov - og som sammen med Fussingø ved Randers bliver de to første NNP’er herhjemme. Altså parker, hvor det er naturhensynet der spiller førsteviolin. .
Siger ja til at sidde på øretævernes holdeplads