DEBAT Skift af postnummer til 2620

Per Knudsen

Fyrrehusene 60

2600 Glostrup

(Albertslund Kommune)

Vi har boet i Albertslund i snart 23 år og har været rigtigt glade for det. Det er en god kommune, der skiller sig ud fra andre kommuner på mange af de ting, som vi værdsætter. Vi har stort set kun haft et problem: vores adresse. Vi bor i Albertslund, men når vi skal oplyse overfor alle mulige instanser, firmaer, familie og venner, hvor vi bor, så er postnummeret 2600 Glostrup.

Vores "forkerte" postnummer har ofte medført, at vi har fået post forsinket - også ind imellem post fra Albertslund Kommune, der i de konkrete tilfælde ikke har vidst, at vores postnummer ikke var 2620. Vi har på grund af vores forkerte postnummer også været ude for, at vi har modtaget post "for sent", så vi ikke har kunnet nå at tilmelde os arrangementer eller andet.

Nu foreligger så muligheden for, at der kan blive rettet op på den gamle misere med forkerte postnumre, og så læser vi i AP-Posten, at det kun er industriparkens postnummer, der skal ændres, fordi "villaejerne ikke er interesserede i at skifte postnummer", som Borgmester Steen Christiansen siger. Det har man fundet ud af, fordi forvaltningen har "stukket fingeren i jorden". Og Lars Toft Simonsen bakker op ved at sige, at han selv bor i området og ved, at beboerne er stærkt imod en ændring.

Jeg vil bare lige spørge: hvad er det for en jord, forvaltningen har stukket en finger i? Og hvordan kan Lars Toft Simonsen sige, at beboerne er stærkt imod en ændring? Mig bekendt er vi ikke blevet spurgt.

Jeg vil meget opfordre til, at man ændrer holdning, således at hele Albertslund kommune, beboere og virksomheder, har det samme postnummer, nemlig 2620. Det vil bestemt også være med til, at "skabe en identitetsmæssig tættere tilknytning til Albertslund" for alle dem, der i dag skal forklare folk, at de bor i Albertslund, selvom deres adresse er Glostrup.

Flere lokale nyheder

Loading...

Nyheder fra Sjælland

Loading...