Albertslund Symfoniorkester er med ved DR-festival

Orkesterfestivalen er årets store klassiske festdag for børn og unge, der kommer fra nær og fjern for at spille sammen i én af Danmarks bedste koncertsale. Man kan møde 80 mand store ungdomssymfoniorkestre, og mindre stryger-orkestre, ensembler og ungdomskor på alle niveauer. Orkesterfestivalen er klassisk musik for børn i alle aldre. Her er dygtige unge musikere med store talenter og dyb koncentration, men også plads til dem, der har lyst til at danse og hoppe på stolen nede i salen, når musikken rigtig rykker.

Musikskolen "Albertslunds Symfoniorkester" er med i DR Koncertsalen til Orkesterfestivalen som et af de helt store ungdomssymfoniorkestre på dagens program.

Orkestret blev i sin tid grundlagt af kommunen ud fra devisen; "Hvem har vi, hvem skal vi ansætte og hvad koster det? - for vi skal have et symfoniorkester!"

I de senere år har orkesteret haft et frugtbart samarbejde med Hvidovre Musikskole, som gør det muligt at spille større værker og rejse på turné. For eksempel har orkesteret allerede været på Island og en tur Slesvig for at spille. I DR Koncerthuset den 8. marts er det nu Albertslund Symfoniorkester alene, og på programmet har de musik af komponisterne Carl Nielsen og Johan Svendsen. Erik Jakobsson er orkesterets faste dirigent og styrer også slagets gang til koncerten på Orkesterfestivalen 2015.

Festivalen finder sted 8. marts kl. 11-19 i DR Koncerthuset, Emil Holms Kanal 20, København

Se de fulde program på: musik-ungdom.dk/orkesterfestivalen .

Flere lokale nyheder

Loading...

Nyheder fra Sjælland

Loading...