Kontroversielle og foretagsomme Erhard Jakobsen var borgmester i Gladsaxe i perioden 1958 til 1974. En periode hvor Gladsaxe i den grad kom i fokus på grund af en bunke initiativer.
I fredags ville han være fyldt 100 år, og i dagens anledning lagde hans efterfølger på posten – Tove Smidth – og den nuværende borgmester Karin Søjberg Holst en krans på hans grav på Gladsaxe Kirkegård. Erhard Jakobsen - der underskrev sig Jacobsen - døde i marts 2002.
