Gribskovbanen - før og nu

foredrag I 1864 fik Hillerød sin første jernbane med Nordbanen. Gribskovbanen (Hillerød-Græsted) blev åbnet i 1880 som den første privatbane i Nordsjælland. Senere forlænget til Gilleleje og suppleret med banen Kagerup-Tisvildeleje. Ole-Chr. Munk Plum holder foredrag om Gribskovbanen, som foregår onsdag 5. september i Kedelhuset, Fredensvej 12 B, kl.19.00. Arrangør er Hillerød Lokalhistoriske Forening.

Flere lokale nyheder

Loading...

Nyheder fra Sjælland

Loading...