Der hersker alt andet end fred og harmoni i Danmarks Naturfredningsforenings lokale afdeling i Vordingborg, skriver Sjællandske.
To af bestyrelsesmedlemmerne, Peter Ferdinand og Ole Stig Andersen, ligger i åben krig mod resten af bestyrelsen. Duoen har hele tiden kæmpet en hård kamp for at holde især Høje Møn fri for turisme, men nu handler konflikten også om selve demokratiet i foreningen.
Peter Ferdinand og Ole Stig Andersen hæfter sig blandt andet ved det beskedne fremmøde på årsmøderne, hvor der skal vælges bestyrelse.
- Man kan reelt ikke sige, at bestyrelsesmedlemmerne er demokratisk valgte, siger Ole Stig Andersen.
Han peger på DN Vordingborgs bestyrelse, som ifølge ham overvejende består af nuværende og tidligere ansatte i Vordingborg Kommune.
- Alle disse mennesker er naturligvis nyttige for foreningen, men vi trænger til nyt blod. I dag er bestyrelsen nærmest selvsupplerende på grund af det ringe fremmøde, siger Ole Stig Andersen.
DN Vordingborgs formand, Martin Vestergaard, afviser, at den lokale bestyrelse er i lommen på Vordingborg Kommune.
Martin Vestergaard mener, at foreningens kommunikation fungerer upåklageligt, og at det er Peter Ferdinand og Ole Stig Andersen, der går galt i byen.
- Vi er 10 mod 2 i bestyrelsen. Det er et kæmpe flertal. Det er noget fis, at de to, som er i mindretal, skal bestemme det hele, siger Martin Vestergaard til Sjællandske.
