Ny fødeafdeling på Slagelse Sygehus står snart klar.
Torsdag fik Region Sjælland overdraget den nye tilbygning, som desuden indeholder et sengeafsnit med omkring 180 enestuer.
Nu starter arbejdet med at indrette den nye afdeling, som vil være klar til at modtage patienter fra primo maj.
Stueplanet bliver for gravide, fødsler, barsel, børn og unge samt for tidligt fødte børn, mens første, anden og tredje sal bliver for medicinske patienter.
Gynækologi, fødsler og børneafdeling flytter således fra Næstved til Slagelse, når den nye afdeling åbner.
Samtidig flytter de sidste medicinske afdelinger ud af Slagelse Sygehus' ældste bygninger og ind i den nye sengebygning med enestuer.
Bag byggeriet står et af Danmarks største offentlig-private partnerskaber inden for sygehusbyggeri. Teamet bag projektet består af entreprenørkoncernen MT Højgaard, ejendomsforvaltningsselskabet DEAS samt investorerne Industriens Pension, PensionDanmark, PKA og Sampension.
