Kort før jul skete noget, der ikke sker ret tit. En splinterny station åbnede i Hillerød Kommune, og s-toget standsede for første gang på Favrholm Station. En bid tættere på København end den gamle Hillerød Station, og det var en stolt borgmester, der sammen med både en transportminister og en regionsrådsformand kunne klippe den røde snor til stationen. Men få hundrede meter væk er de knapt så begejstrede. Der mangler nemlig noget ret vigtigt ved den nye station.
De bor lige ved splinterny station - men de kan ikke komme dertil