Kommunalbestyrelsen har givet grønt lys til opførsel af otte boliger samt en genopførsel af en medhjælperbolig på Helvigmaglevej 2 i Glim. Nogle ændringer er indført i den lokalplan, som nu er meldt klar. Det skriver DAGBLADET Roskilde onsdag.
Efter planen skal den gamle landbrugsejendom på adressen rives ned; den er blevet overflødig og i øvrigt er i ringe stand. De nye bygninger opføres i en lignende længestil, men de vil ikke komme til at ligge, som det nuværende byggeri pt. fremstår, da kritik på et tidligere borgermøde for over et år siden har medført, at der blev flyttet på bygningerne i forhold til det oprindelige forslag.
Stuehuset placeres mod nord på den store hjørnegrund, der ligger mellem Glimvej og Helvigmaglevej. Medhjælperboligen udstykkes for sig selv mod nordvest.
Lokalplanen muliggør, at der bliver otte boliger i det kommende gårdbyggeri, som vil bestå af et stuehus og tre længer.
Se også DAGBLADET Roskilde onsdag.