DEBAT: Danmarks bedste skoler ligger i Hørsholm

Kæmpe ros fra skolebestyrelserne til skolernes ledelser og ansatte

Kæmpe ros fra skolebestyrelserne til skolernes ledelser og ansatte

Af Christopher Batchelor, Esben Christensen, Hans Peter Slente, Christina Sveistrup og Lene Toft, formænd for bestyrelserne på Hørsholm Skole, Rungsted Skole, Vallerødskolen, Lundevejsskolen og Usserød Skole:

I oktober viste nationale målinger, at børnene i Hørsholms skoler opnår de bedste resultater blandt alle landets kommuner ved afgangsprøven i 9. klasse.

I denne uge følger CEPOS' beregninger i Berlingske, som viser, at vores skolers undervisningseffekt rent faktisk løfter elevernes faglige resultater højere end forventet ud fra socioøkonomiske faktorer såsom forældrenes uddannelsesniveau og indkomst. Samtidig viser målinger, at børnene i Hørsholms folkeskoler rapporterer den højeste trivsel blandt alle landets børn.

Det er fantastiske resultater, som vi er glade og stolte over.

På vegne af skolernes over 2.000 elever og deres forældre ønsker vi at sende en stor tak til ledelse, lærere, pædagoger og andet personale, som hver dag skaber en udfordrende og udviklende skole for alle og en tryg og rar SFO for de yngre.

De flotte resultater skyldes jeres dygtighed og engagement, som vi er dybt taknemmelige for.

"Det er konge at vokse op i Hørsholm." Det slogan markedsføres af kommunen. Vi glæder os over at deltage i arbejdet med at formulere og forny visionen for Hørsholms folkeskoler og medvirke til, at det også fremover er muligt at leve op til sloganet.

Vi skal naturligvis videre i vores stræben efter skoler, som også i fremtiden skaber enestående resultater og medvirker til at gøre vores børn til kloge, glade, kultiverede og livsduelige samfundsborgere.

Der gennemføres for tiden vanskelige besparelser i kommunen. En proces, som desværre heller ikke går skolerne forbi. Det kræver investeringer at udvikle skolerne og at sikre, at alle børn udfordres og får den støtte og motivation, som de har brug for.

Vi vil derfor kæmpe for, at skolerne fortsat har tilstrækkelige ressourcer til at levere overbevisende resultater og dermed udvikle Danmarks vigtigste ressource - vores børn.

Snart er det tid til at tilmelde nye elever til start i 0. klasse i 2020. Vi glæder os til at byde nye, opvakte og nysgerrige elever velkommen til fællesskabet på vores skoler - Danmarks bedste.

Flere lokale nyheder

Loading...

Nyheder fra Sjælland

Loading...