
Efter en udbudsrunde har verdens førende leverandør af navigationssystemer og bærbare enheder, Garmin, valgt Sitel til at håndtere sin kundeservice i Danmark, Finland, Norge og Sverige for Garmin Nordic, der har hovedkvarter i Hejrevang i Allerød. Det skriver Frederiksborg Amts Avis.
Aftalen, som træder i kraft i januar 2016, omfatter teknisk og generel kundesupport til Garmins vejnavigation, udendørs- samt sportsprodukter. Aftalen bekræfter en international tendens, hvor kundeoplevelsen fylder stadigt mere i den samlede forretningsstrategi, og den er et led i en større oprustning, som over de kommende år skal føre til en forbedret kundeservice på en række parametre.
For at sikre den bedst mulige kundeoplevelse etablerer Sitel, der har hovedkontor i København, et specialiseret og dedikeret team af Garmin kundesupportere, herunder produktspecialister og teamledere, som skal håndtere omkring 250.000 årlige opkald og e-mails. Supportfunktionen vil desuden arbejde tæt sammen med Garmin-repræsentanter, som på daglig basis vil bistå med teknisk support samt regelmæssige uddannelses- og opkvalificeringsprogrammer som en del af aftalen.
– Vi er meget glade for aftalen, som betyder, at Sitel vil håndtere support til vores nordiske kunder på en bred vifte af vores produktkategorier. Garmin har en meget forskelligartet produktportefølje målrettet alle med en aktiv livsstil. Vores dedikerede team af dygtige produktspecialister vil være klar til at besvare spørgsmål, tilbyde produktsupport og hjælpe kunderne med at vælge den rette enhed, siger Christian Bruun-Kiilerich, Nordic Operations Director hos Garmin.