Af Finn F. Hansen, Læskovvej 2 4632 Bjæverskov
Jeg læste i Dagbladet, at Køge Kommune af sparehensyn fremadrettet lukker for personligt og telefonisk henvendelse til Køge Rådhus om fredagen.
I min verden må dette betyde fyring af personale, da jeg ikke ellers kan se meningen herfor, hvis personalet bliver på rådhuse hvori ligger så besparelsen.
Man vil på de øvrige dage blive mødt, når man ringer til kommunen på hovednummeret, af en digital omstilling.
Jeg har ved flere lejligheder prøvet at komme i kontakt med sådan en boks, hvad enten det er tale eller skrift, den forstår simpelthen ikke, hvad man spørger om. Hvordan skal den så guide en hen til det rigtige person eller afdeling? Det kan til tider være svært nok i dag med personlig betjening.
Eller skal det forstås således, at når man ringer op til kommunen, får man 48 valgmuligheder ved blot at trykke det ønskede tal til den pågældende afdeling eller person.
Jeg var af den opfattelse, at kommunen var til for borgernes skyld, og ikke omvendt. Jeg kunne godt tænke mig, at kommunen oplyste, hvor meget en sådanne forringet service for borgerne giver i besparelse.
Hvis kommunen mangler gode råd til en sparerunde, uden at hæve skatterne, så henvend jer til mig.