De fleste forældre til småbørn vil nok kunne nikke genkendende til, at nogle morgener kan være mere stressende end andre. Sådan var det også torsdag morgen for Saria Khawaja fra Taastrup, da hun vågnede op til regnvejr og opdagede, at sønnens regnsæt var blevet for lille – og han skulle på tur med børnehaven om lidt.
Hun skyndte sig derfor i Kvickly på Taastrup Torv, hvor hun fandt et regnsæt til sin søn. Alt godt. Men så alligevel ikke.
– Da jeg stod ved kassen og skulle indtaste min kode, så havde jeg pludselig glemt den. Kender du ikke det, at det sidder i fingrene, men når man begynder at tænke over det, så forsvinder det?, siger Saria Khawaja.
Koden var glemt. Og nu stod hun der ved kassen med sin 6-årige søn, der skulle afsted med børnehaven om 15 minutter. Hun kunne ikke betale, fordi hun oveni havde glemt sin telefon derhjemme.
Saria Khawaja blev tydeligt stresset, fordi hun ville ikke have, at hendes søn skulle blive våd og kold. Men hjælpen var tæt på.
Kontakt journalisten
Har du et tip eller input til vores indhold? Så kontakt mig her: daniel.fonseca@sn.dk / tlf. 20243756
Kunde trådte til
Ved kassen stod en mand, der netop havde købt og betalt sine varer, som han havde pakket, og han var klar til at gå.
– Han så, jeg stod og stressede, og så kom han hen til mig og tilbød at betale for min søns regnsæt. Det var så flot af ham, og jeg er meget taknemmelig over, at en helt fremmed mand viste mig tillid, siger hun.
Hun gav manden sine oplysninger, så hun kunne betale ham tilbage efterfølgende.
Da hun kom hjem, besluttede hun sig for at dele sin historie i lokal Facebook-gruppe på Facebook.
– Jeg synes ofte, at man hører en masse negative historier, så jeg ville gerne fortælle, at der stadig findes gode, barmhjertige mennesker. Vi kendte jo slet ikke hinanden og alligevel valgte han at betale for mig. Det synes jeg var værd at dele, siger Saria Khawaja.
Har du prøvet noget lignende?
Del gerne din positive historie på vores Facebook-side Lokalavisen Taastrup.