Satte hjernene i blød for innovationens skyld

Foto: Thomas Arnbo, Lisbeth Kjær Jansen

Hillerød: 271 unge hjerner arbejdede i går på højtryk for at udvikle den bedste forretningsidé inden for faget oplevelsesøkonomi. Innovation Camp er arrangeret af Handelsskolen København Nord, og foregår i Støberihallen i Hillerød, skriver Frederiksborg Amts Avis.

Seks elever har rejst sig fra deres pladser for at klistre gule labels på væggen. Andre sidder tilbagelænet med armende over kors, fordi deres diskussion er gået i stå.

Hhx-eleverne er i gang fra klokken ni om morgenen og er først færdige klokken ti om aftenen, hvor et eksternt dommerpanel udvælger den bedste idé.

Normalt er eleverne spredt ud på uddannelsesstederne i Lyngby, Frederikssund og Hillerød.

Men i Støberihallens lokaler er de samlet på kryds og tværs i grupper.

– Eleverne oplever, at de kan blive undervist på en anden måde. De får kort tid til at få gode idéer og skal arbejde sammen med med folk, de ellers ikke arbejder med. Det vil de også opleve, når de kommer ud i erhvervslivet, så det er en virkelighedsnær oplevelse. Forhåbentlig synes de også, at de har haft en fed dag, når de kommer hjem i aften, siger Jakob Ross-Petersen, der til daglig underviser i faget innovation i Lyngby.