Festival ønsker mere skub i billetsalget

Foto: Tore G. C. Rich

Om kun en uge begynder årets New Note Festival, der over tre dage præsentere en god blanding af lokale og nationale navne. Men billetsalget er endnu ikke kommet rigtig i gang. Lige som sidste år er der 500 billetter til salg, men onsdag eftermiddag var der kun solgt omkring 200. Det oplyser Peder Raarup Jensen fra styregruppen bag festivalen, der dog ser optimistisk på salget.

– Der skal sælges flere, før det er godt for os. Vi er fortrøstningsfulde, folk køber altid sent, men lige nu er vil lidt spændte. Vi regner med, at det skal løbe rundt i sidste ende igen, siger han til Frederiksborg Amts Avis.

Festivalens to eneste egenindtægter er billetsalg og barsalg.

– Vi har ikke budgetteret med fuldstændigt udsolgt, men der skal sælges mere end nu, for at det går i nul, tilføjer han.

Og Peder Raarup Jensen har en klar grund til, hvorfor man skal investere i de 200-350 kr., en festivalbillet koster -afhængigt af om man er studerende eller ej:

– Det skal man fordi, vi er en rigtig hyggelig festival. Her er en enorm god stemning. Du kan opleve musik, man ellers ikke ville kunne i Hillerød og omegn. Der er stærke lokale navne og større nationale navne på, som har vist sit værd på danske musikscene det sidst års tid. Og så gør vi endnu mere for at gøre publikumsoplevelsen på festivalen bedre.

Blandt andet arbejder man videre på at udvikle området mellem biblioteket og Truckhallen, hvor New Note Festival sidste år samlede scenerne, efter de forgående ni år at have været spredt rundt om i byen.

– Den samling af festivalen var vi ret tilfredse med, og vi fik god respons på den fra publikum. Vi kan skabe en mere helstøbt festivaloplevelse der, end da vi var ude i byen, siger Peder Raarup Jensen.

Festivalens tre hovednavne Phlake, The Minds of 99 og Blaue Blume.