Af Mikael Østergaard
'We love Poul' er en anderledes politisk kampagne for Hellerup-borgeren Poul V. Jensen, som stiller op for Liberal Alliance i Københavns Omegns Storkreds. Kampagnen havde danmarkspremiere den 1. maj i 24 biografer i Storkøbenhavn.
'We love Poul' kan også ses på welovepoul.dk, som er et interaktivt og kitschet website oprettet af Pouls fanklub med videoklip, merchandise en konkurrence, hvor fans kan vinde en bustur til Jylland med røde pølser eller downloade et foto af Poul og sætte ham ind som medlem af The Beatles eller på forsiden af New York Times eller foran Taj Mahal.
"Jeg er erhvervsmand, og det skinner igennem alt, hvad jeg gør. Derfor ligger det lige til højrebenet at bruge markedsføring til at blive valgt ind", siger Poul V. Jensen og understreger, at han tager politik meget alvorligt.
"Kampagnen skal i første omgang få folk til at se mig, så jeg bagefter kan forklare mine politiske synspunkter, for her er der ingen ironisk distance",
Fra at sælge agurker for at skaffe sig til dagen og vejen har Poul V. Jensen arbejdet sig op og ejer i dag en virksomhed med 40 ansatte.
Hans engagement for de ældre og børn smitter, for han ikke bare nøjes med at tale om glæden ved frivilligt arbejde. Han er selv voksenven og sidder i bestyrelsen for Børns Voksenvenner. Han er globalt orienteret og har rejst og set det meste af verden. Særligt USA har han et personligt kærlighedsforhold til, og Poul V. Jensen har da også hentet inspiration fra staterne ved at bruge fundraising og frivilligt arbejde til at føre sin valgkampagne.