Svar på læserbrev i ugebladet den 17. juni 2008 'Ingen post i 3 dage'
Først vil jeg gerne tak for roserne til at vi har omdelt posten til dig og din virksomhed korrekt i 12 år. Det er altid rart, jeg har ladet roserne gå videre til de rette postomdelere.
Svar vedr. at jeg har beordret mit postbud til at sende jeres breve retur:
Det er korrekt, at jeg har bedt mit postbud om dette, det har jeg bedt alle mine postbude om, dette er jævnfør 'Bekendtgørelse om postvirksomhed og postbefordring'. ( BEK. Nr. 1313 af 14/12/2004) og som du har fået breve om siden oktober 2007.
Disse breve har du løbende været i dialog med mit postbud om.
Dette er årsagen til at jeg ikke i telefonen afslog at mødes med dig på adressen, idet du havde fået en orientereting af mit postbud og lovgivningen er helt klar.
Svar vedr. at jeg har krævet af jer, at I skal sætte en husbrevkasse op, selv om jeg ved at det er ejerens opgave.
Det er korrekt, at det er ejerens opgave at sætte husbrevkasser op. Men jeg har ikke været vidende om at det er Datea, der var ejeren, hvis så havde jeg kontaktet dem; På samme måde som jeg gjorde i Stenløse, hvor Datea ejer en stor del af Stenløse Centret.
Det skal her siges, at samme dag som Datea kontaktede Post Danmark og bad om 14 dages frist, så fik Datea de 14 dage frist, og vi begyndte at levere posten igen.
Svar vedr. at I er de eneste der ikke modtog post den 2, 3, 4. juni.
I har ikke fået leveret post, da I ikke har haft en husbrevkasse sat op i stueetagen, som loven foreskriver.
Jeg er på samme måde som i telefonen nødt til at spørge hvem du mener har fået post, men som ikke lever op til reglerne.
Hvis der er en kunde, som vi har overset i forbindelse med gennemgangen af husbrevkasser, vil jeg gerne følge op på problemet. Lad mig høre hvem det drejer sig om, indtil da gør jeg ikke mere ved nogle af ovenstående ting, idet vi har levet op til de forpligtigelser, som Folketinget har bedt Post Danmark og dermed mig om at overholde.