Bøvl med det digitale? I løbet af 2014 skal alle borgere i Danmark vænne sig til at modtage al post fra det offentlige i deres digitale postkasse.
For borgere i Fredensborg Kommune er der nu hjælp at hente, hvis de digitale løsninger driller. Fredensborg Kommune har nemlig oprettet en servicetelefon, hvor man kan henvende sig uden for normal arbejdstid. Linjen er åben mandag til torsdag mellem kl. 15 og 21 og fredag fra kl. 15 til 18, og telefonnummeret er 46 31 30 20.
"Der skal være mere hjælp at hente, når man på nettet sidder og har spørgsmål eller går i stå i en selvbetjeningsløsning. Vi ved, at det kan hjælpe mange borgere at få svar og vejledning i deres eget tempo. Vi vil også gerne give et tilbud til dem, som på grund af arbejde eller lignende ikke kan benytte Borgerservice i den almindelige åbningstid," siger borgerservicechef Henrik Vendelbo.
Borgerservice i Fredensborg Kommune samarbejder med borgerservice i fem andre kommuner – Furesø, Sorø, Frederiksværk, Holbæk og Roskilde – om initiativet, som betyder, at enhver kan ringe til kommunen, når de har fri, og dermed få hjælp til at få styr på den digitale kommunikation med det offentlige.