Kaotisk nat giver bedre kundeoplevelse

Foto: Martin S Poulsen
Brian Hansen er glad for at kunne byde kunderne velkommen i et varehus med bedre plads og flere varer på hylderne
Brian Hansen er glad for at kunne byde kunderne velkommen i et varehus med bedre plads og flere varer på hylderne

Nattesøvn blev der ikke meget af for de cirka 40 ansatte i føtex i Greve Midtby Center, der natten mellem tirsdag og onsdag var kaldt ind for at give varehuset en 'makeover'.

Medarbejderne knoklede med at stille nye reoler op i blandt andet kolonialafdelingen. De nye reoler er højere og bredere, så varehuset kan få plads til flere varer og dermed give kunderne en bedre service.

– De nye reoler giver os mulighed for at have flere varer inde i butikken. Kunderne vil derfor opleve, at der sjældnere vil være udsolgte hylder, siger varehuschef Brian Hansen.

Han har fået sovet ud, da Sydkysten møder ham i føtex torsdag formiddag. Sammen med de øvrige medarbejdere brugte han den forrige nat på at gøre butikken klar.

– Der var run på midt om natten, hvor alt så kaotisk ud. Men klokken 7 om morgenen havde vi alt på plads, så vi var klar til at åbne klokken 8 til sædvanlig tid.

De nye reoler er højere end de gamle, men de øverste hylder fungerer som et varelager for butikken. Det gør det nemmere for de ansatte at fylde hurtigt op på hylder, der er ved at være tomme. Der var ingen anden udvej end at få højere reoler, da føtex i Greve Midtby Center ikke kan udvide butiksarealet. De højere reoler betyder dog også, at der er er blevet plads til at gøre reolerne dybere.

Alt i alt giver de nye reoler flere varer på hylderne og bredere gange, og kunderne har allerede bemærket den nye indretning.

– Her til morgen er der allerede nogle kunder, som har sagt til mig, at de synes, varehuset virker større. De bredere gange er med til at give mere plads og luft, og de giver ikke mindst bedre mulighed for at navigere i butikken. Det er simpelthen blevet nemmere at finde frem til de forskellige varer, siger Brian Hansen.

Med de nye reoler bliver der også plads til en udvidelse af dele af varehusets sortiment. Der bliver blandt andet plads til flere sukker- og glutenfri produkter, og der kommer også flere økologiske varer på hylderne.

– Det er varegrupper, som kunderne er begyndt at efterspørge rigtig meget, så vi er glade for at kunne imødekomme efterspørgslen, siger Brian Hansen.

På en af de nye, bredere gange kan kunderne også finde en tolv meter lang hylde udelukkende med kaffe og the, og der er mulighed for selv at male sin kaffe på stedet.