Ugeavis hugger pressemeddelelse

Walther Turnowsky

Sorø: De to ugeaviser i Sorø udkom denne uge med to næsten enslydende artikler, blot navnet på den omtalte virksomhed var forskelligt. Det fortæller tv-stationen 24 Sjællandske.

Baggrunden for den overraskende overenstemmelse er en pressemeddelelse fra kommunikationsvirksomheden Cumuli, der for andet år i træk er blevet kåret som Gazelle-virksomhed af dagbladet Børsen.

Den ene avis, Sorø Avis bringer pressemeddelelsen i en nedredigeret version.

Udgiverselskabet bag den anden avis, Mediacenter Glumsø har dog selv fået Gazelle-prisen, og så tænker de, at de lige så godt kan genbruge pressemeddelelsen og blot erstattet navne Cumuli med deres eget navn.

»Vi fik os et godt grin, da vi så det«, siger kreativ direktør i Cumuli, Susanne Ejler til 24 Sjællandske.

Selv hendes udtalelser er citeret ordet men nu bliver de blot tillagt salgschef Jimmy Hansen fra Lokal Nyt Vestsjælland. Selv en stavefejl går igen fra den oprindelige pressemeddelelse.

24 Sjællandske har forsøgt at få en forklaring fra redaktør Leif Andersen fra Mediacenter Glumsø, men han lod meddele at han ikke har tid på noget tidspunkt tirsdag.