
Den amerikanske bilgigant General Motors, som i mange år har stået bag en af vejenes største benzinslugere, Hummeren, lægger nu den overdimensionerede bil i graven.
Det sker, efter General Motors forgæves har forsøgt at sælge Hummeren til det kinesiske firma Tengzhong.
Salget af Hummer-modellen er siden 2008, hvor prisen på olie i sommeren nåede op på 147 dollar for en tønde, raslet ned i USA.
General Motors havde sat næsen op efter at få solgt mærket inden udgangen af februar. Men i sidste ende manglede en godkendelse fra de kinesiske tilsynsmyndigheder.
Det fejlslagne salg er endnu et tilbageskridt for General Motors, der ved at frasælge flere dele af firmaets bilproduktioner forsøger at fokusere på de fire centrale mærker – Chevrolet, Cadillac, Buick og GMC.
– Vi er skuffede over, at handlen med Tengzhong ikke kunne gennemføres, lyder det fra General Motors vicepræsident for planlægning og samarbejde, John Smith.
– General Motors vil nu arbejde tæt sammen med medarbejderne i Hummer-produktionen om at afvikle modellen på en ordentlig og ansvarlig måde, siger John Smith.