Den svenske tøjkæde H&M har løftet salget gevaldigt i marts, april og maj, når der sammenlignes med den samme periode sidste år.
I de tre måneder i år blev der solgt for 46,5 milliarder svenske kroner – eller 34,2 milliarder kroner. Det er 75 procent mere end i 2020.
Det viser H&M's regnskab for perioden, der er andet kvartal i selskabets skæve regnskabsår, som er fremlagt torsdag morgen.
Den store stigning hænger blandt andet sammen med, at corona i kvartalet sidste år spredte sig og gav restriktioner i flere lande.
Det betød, at butikker blev lukket ned. Men nu er de gradvist genåbnet, bemærker topchef Helena Helmersson.
– Med vores meget værdsatte kollektioner, vores igangværende transformation og den gradvise genåbning af markederne er vores genopretning stærk, siger hun.
Lukkede butikker har dog også kostet i andet kvartal. I begyndelsen af kvartalet var omkring 1300 butikker lukket, mens det i slutningen var omkring 140. H&M har i underkanten af 5000 butikker på verdensplan.
Resultatet er da også stadig et stykke under før corona. De samme tre måneder af 2019 solgte H&M for 57,5 milliarder svenske kroner.