DSB skal tilbage på sporet

Af Holger Hagelberg, Svejagervej 9, Hellerup

Det er DSB's opgave at sørge for, at passagererne kommer ud at rejse bedst muligt – og det gælder for køb af billet, rejse til tiden, rejsekomfort og en god ankomst. Kald det en totalløsning.

Det er helt uforståeligt, at DSB ikke vil stå for råd og salg af billetter fra alle større stationer.

Tak for et aktuelt læserbrev fra Pylle Rørsgaard i Villabyerne i dag (16. maj, red.). Jeg ville ønske, at mange flere ville gøre vrøvl over, at DSB's billetsalg på f.eks. Hellerup Station er lukket. Billetsalg inklusiv rådgivning er ikke en opgave, som skal varetages af en butikskæde som 7 Eleven, men af rejsearrangøren selv.

Har DSB ikke råd til at sælge sine billetter?

DSB har lukket billetsalgsstederne på flere store stationer bl.a. Hellerup og Lyngby. Det må være et minimumskrav, at billetkontorerne opretholdes i dagtimerne på alle hovedstationer, så de kan rådgive de rejsende.

Jeg foreslår, at utilfredse DSB-kunder skriver et brev til transportministeren og beder om genoprettelse af denne service, så man igen får DSB 'på sporet'.

I en tid, hvor man politisk søger at fremme den kollektive trafik, foreslår jeg, at man genåbner dette centralt beliggende billetkontor i Hellerup, så man kan få gode rejseoplysninger ved køb af billetter.