Citroën har succes med prøveture

Indkøb af ny bil er altid en stor beslutning. Nogle gange ligger valg af model og mærke lige for, andre gange er der plads til at udfordre det vante, blive inspireret på design og brugssituationer.

I begge tilfælde er der én vigtig grundregel: køb ikke ny bil før du har prøvekørt den.

Med udgangspunkt i denne grundregel, har Citroën i årets første måneder sendt den ene dansker efter den anden afsted på prøvetur for at teste køregenskaber, komfort, design og forhandlerservice.

En god samtale

Generelt høster forhandlerne ros for deres service, og på Citroëns online tilfredshedsbarometer får de også den højeste score ud af de fire kategorier, der måles på.

Mikkel Øberg prøvede salgssuccesen Citroën C1: – Det endte med, at jeg skrev under på en slutseddel, så man må sige, at forventningerne blev brudt. Især god samtale med sælger, der var ærlig omkring hvad man undværer ved en bil i denne prisklasse.

Lige nu er det sidste mulighed for at erhverve sig den populære C1'er for kun 74.990 kr. med alt i udstyr og til levering med det samme.

– Vi er meget glade for det skulderklap, vi har fået fra kunder og gæster i butikken. En god dialog er altid en god start. Vi ser ikke vores kunder ligeså ofte som ekspedienten i supermarkedet, så derfor er det ekstra vigtigt at tillidsforholdet er i orden fra starten. For mange er det at købe ny bil en stor beslutning, og så skal mavefornemmelsen være i orden hele vejen igennem, fortæller Johnny Lauritsen fra Kalundborg-Jyderup Autocenter A/S.

C3 gør indtryk

Lidt interessant er det, hvilke modeller Citroën har haft fleste prøveture i, og ikke overraskende ligger C1 på førstepladsen, efterfulgt af den stærke Citroën C3 og den nye Grand C4 Picasso med plads til op til 7 personer. Tallene taler sit tydelige sprog: næsten fire ud af fem, vurderer efter prøveturen, at Citroën er en bil for dem.

Netop C3-modellen er en af Citroëns bestsellere, hvis man vil have en lille bil med god plads. Fem døre, aircondition, varme i forsæderne og fartpilot er de vigtigste features ifølge kunderne. Prisen på 119.990 kr. for en C3 VTi 68 Attraction er særdeles attraktiv sammenholdt med størrelse og komfortniveau.

Gert Andersen skriver i sin anmeldelse: »Citroen C3 er en super lille bil med god plads, både til ben og hoved, foran og bagved – og den er skidesjov at køre i. Selv med 68 hk er den vaks«, mens Ejgil Olsen siger: »Jeg syntes, det var en god oplevelse at køre i en C3, det bliver ikke sidste gang.«

Selfie-konkurrence

Kalundborg-Jyderup Autocenter A/S fortsætter prøveturene i april og maj, og i den forbindelse er der et gavekort til Spies på 20.000 kr. på højkant, blandt alle, der anmelder prøveturen på Citroëns hjemmeside.

Samtidig satser Citroën på de sociale medier og udbyder også en selfie-konkurrence. For hvordan ser man egentlig ud i en Citroën? Det kan du få svaret på ved at se på #citroënDK. Også her er der præmier på højkant, når der trækkes lod om tre goodiebags med franske delikatesser blandt de bedste selfie-portrætter.

Man kan bestille en prøvetur ved at gå ind på Citroëns hjemmeside eller ringe til Kalundborg-Jyderup Autocenter A/S.