DEBAT: Undskyld vi roder, men vi bygger fremtidens internet

Hvis borgere oplever, at et gravearbejde udført for Norlys har mangler, er de altid meget velkomne til at kontakte os,“ skriver Torben Poulsen, der er direktør i Nordlys’ fiberforretning

Af Torben Poulsen, direktør i Norlys’ fiberforretning

Selvom der var tale om mangler på en mindre del af de i alt 300 meters gravearbejde, som vi lavede i området, er det vigtigt for Norlys, at de områder, vi efterlader, lever op til alle gældende regler. Derfor var manglerne udbedret inden for en uge.

I Norlys har vi rigtig travlt i øjeblikket med at få fremtidens internet ud til så mange danskere som muligt. På landsplan graver vi flere tusind kilometer fiber ned om året for at give forbrugerne mulighed for at vælge internet, tv og streaming fra hele 12 forskellige udbydere – og en del af det gravearbejde finder sted i Rødovre lige nu.

Vi bestræber os selvfølgelig på at efterlade de områder, som vi graver i, så tæt på oprindeligt som muligt og efter alle gældende regler. Men vi må også erkende at eksempelvis meget nedbør og efterfølgende frost, kan få belægningen til at skubbe sig – som det blandt andet var tilfældet i området ved Schweizerdalsvej og Tæbyvej.

Skulle det ske, vil vi naturligvis rette op på arbejdet hurtigst muligt. Hvis borgere oplever, at et gravearbejde udført for Norlys har mangler, er de altid meget velkomne til at kontakte os direkte på projektstyringdk@norlys.dk.