Øl-night med storvinder og kendisflop

priser: »And the Oscar goes to...«. Også i Køge blev der søndag aften delt priser ud. Ikke til amerikanske Hollywood-produktioner men danske humle-produktioner. Traditionen tro skulle Køges øl-entusiaster nemlig kåre Årets Danske Ølnyhed 2014.

»And the Oscar goes to...«. Også i Køge blev der søndag aften delt priser ud. Ikke til amerikanske Hollywood-produktioner men danske humle-produktioner. Traditionen tro skulle Køges øl-entusiaster nemlig kåre Årets Danske Ølnyhed 2014.

Feltet er stort. Intet mindre end 1.108 nye øl har danske bryggerier præsenteret i 2014. Det svarer til tre øl-nyheder om dagen. I 2003 kom der til sammenligning kun 60 nye øl på markedet fra danske bryggerier.

I løbet af januar har alle foreningens medlemmer stemt i første runde, hvorefter man har valgt fem kandidater ud i hver af de to kategorier - en op til 5,9 procent og en over 6 procent. Ved finalen i går stod mikrobryggeriet Hornbeer stærkt i begge kategorier.

- At Hornbeer ligger i toppen i begge kategorier er ikke overraskende. De er efterhånden vant til at få overrakt prisen for Årets Ølnyhed, og tilsyneladende rammer de plet, hver gang de sender nyheder på hylderne, siger Thomas Ensbye, pressechef hos Danske Øl-entuiaster lokalafdeling i Køge.

Læs hele historien i DAGBLADET Køge mandag