City2´s ansigt udadtil - anno 2016

- Her i City2 annoncerer vi i lokalavisen som supplement til øvrig annoncering, fordi vi mener, at de lokale ugeaviser har udviklet sig til et essentielt medie for lokalsamfundet og dermed fungerer som et godt medie til at ramme de brugere, der bor tæt ved City2 og som har et stærkt lokalt tilhørsforhold, forklarer Litten Bloch, der er marketingschef i City2.

- Fra lokalavisens analyser kan vi se, at der er en lille overrepræsentation af kvindelige læsere, hvilket stemmer godt overens med City2's kernemålgruppe, der netop er kvinder. Rent PR-mæssigt er lokalavisen stadig super relevant for City2, da vi er et lokalt - og et regionalt center, der tiltrækker rigtig mange fra lokalområdet. Og da City2 stadig fungerer som samlingspunkt for hele Taastrup og omegn er lokalavisen et stærkt medie til at kommunikere netop, hvad der sker i City2, uddyber hun.

En ændring gennem årene

Litten Bloch udtaler, at lokalavisen uden tvivl har været et stærkere medie for City2 tidligere i forhold til, hvor meget de bruger lokalavisen nu rent annoncemæssigt.

- Det er ikke nogen hemmelighed, at færre læser lokalaviser og flere finder deres nyheder på diverse onlineplatforme. Og med det i baghovedet har vi været nødsaget til at ændre vores mediestrategi, så vi er der, hvor kunderne er, og hvor kunderne søger information, siger marketingschefen og fortsætter:

- Jeg tror, at lokalavisen tidligere havde en større betydning hos lokalbefolkningen - også i forhold til City2's kunder, da det var den primære informationskilde i forhold til lokale begivenheder og tiltag. I dag er lokalavisen stadig vigtig i forhold til lokale tiltag, men da specielt de sociale medier er blevet så udbredte, er det også min vurdering at sociale medier i dag også bruges til at sprede lokale nyheder. Tidligere lagde City2 den største del af annonceringen i lokalaviserne og kataloger, hvor vi i dag deler vores annoncekronerne mellem lokalaviser, online og øvrige offline medier.